Jak prowadzić mały sklep?

Wlasny Biznes 2 lutego 2016 0
Jak prowadzić mały sklep?




Każda osoba, która rozpoczyna prowadzenie własnej placówki handlowej, powinna wiedzieć kilka podstawowych rzeczy na ten temat. Taka wiedza pozwoli jej na ominięcie żmudnej metody uczenia się metodą prób i błędów, ponieważ te drugie mogą zniechęcić do niej klientów.

Zacznijmy od początku, czyli asortymentu. Powinien być on na bieżąco dopasowywany do potrzeb mieszkańców, a jakie produkty sprzedają się najlepiej, można sprawdzić to w specjalistycznych raportach dotyczących FMCG (czyli towarów szybko zbywalnych) oraz po prostu słuchając klientów. Dobrze korzystać z hurtowni kompleksowych (jak np. Eurocash), gdzie również nabywca ma szansę sprawdzić, jakie produkty sprzedają się najlepiej – z pewnością inwestycja w taki asortyment w sklepie zwróci się bardzo szybko.

Sam asortyment to jednak nie wszystko – klienci cenią sobie zakupy w sklepach, gdzie mają swobodę ruchów oraz wszystkie towary w zasięgu ręki, dlatego też w mniejszych lokalach warto zgromadzić najbardziej popularne produkty w jednym miejscu.

Kolejny istotny czynnik to obsługa sklepu. Pracownicy muszą zachowywać się nienagannie i być doskonale poinformowani o rozmieszczeniu towarów. Jeżeli prowadzi się sklepik osiedlowy, muszą być także przygotowani na większe interakcje z klientami. Jak wiadomo, dla wielu stałych klientów wizyta w sklepie jest doskonałym pretekstem do porozmawiania.

Dobrze by było, aby sprzedawcy nosili takie same uniformy, dzięki czemu będą wyglądać bardziej profesjonalnie, a sam sklep nabierze większego prestiżu. Mniejszy sklep nie wymaga aż takiej reklamy jak duży, ale warto zaopatrywać się w hurtowniach kompleksowych, które oprócz towarów oferują także darmowe materiały promocyjne, jak stojaki czy ozdoby. Dzięki ich zastosowaniu klient ma wrażenie przebywania w nowoczesnym, profesjonalnym miejscu, będącym „na czasie”.

Wspomniane hurtownie kompleksowe polecane są także właścicielom małych sklepów ze względu na rodzaj i czas rozliczeń. Wiele z nich nie wymaga natychmiastowej zapłaty za towar, zgadzając się na płatności po okresie od 7 do nawet 31 dni. Dzięki temu nie dysponujący większym kapitałem właściciel może mieć na bieżąco pełen asortyment, który sam na siebie zarobi. A w związku z tym, nie będzie problemów ze spłaceniem wcześniej zaciągniętego rachunku w hurtowni.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »