Kserokopiarki – jak zoptymalizować koszt urządzenia?

Wlasny Biznes 27 czerwca 2016 0
Kserokopiarki – jak zoptymalizować koszt urządzenia?




Urządzenia takie jak kserokopiarki znajdziemy w każdym biurze, dlatego warto wiedzieć jak radzić sobie z ich wyborem, serwisem oraz utylizacją.

Decydując się na zakup sprzętu należy zrobić oczywiście rozeznanie na rynku, jeśli to możliwie to zawszę w pierwszej kolejności należy podpytać znajomych, lub osób które zakup kopiarek mają już za sobą. Jak wiemy statystyki oraz komentarze umieszczane w sieci nie zawsze mają dużo wspólnego z faktami- dlatego też polecenia będą najbardziej skutecznym sposobem na zaczerpnięcie wiedzy w temacie kserokopiarek.

Dodatkowo przyda nam się odrobina wiedzy na temat samego urządzenia, np.warto wiedzieć jakie części są częściami wymiennymi np.:

* rolki

* utrwalanie

* bębny

* developingi

* tonery

w przypadku uszkodzenia ich nie dajmy sobie wcisnąć do rąk nowej maszyny, ale poprośmy o wymianę lub naprawę pojedynczego elementu.

Jak wybrać kserokopiarkę?

Dobrej jakości kserokopiarki można kupić w firmie Canon, Ricoch, Konica Minolta. Na początku należy zadecydować także czy koniecznie potrzebujemy w biurze kserokopiarki kolorowej, czy czarno-biała będzie wystarczająca na nasze potrzeby. Różnica zarówno w cenie (bez względu czy jest ona nowa czy poleasingowa) jak i jej utrzymanie jest zdecydowanie niższe przy opcji czarno-białej, może być to np. Konica minolta Bizhub 223 / 283 / 363 /423.
W przypadku kiedy zdecydujemy się na kserokopiarkę bez względu na to czy kolorową czy czarno-białą bardzo ważne będzie jest utrzymanie- czyli regularny serwis, oraz korzystanie wyłącznie z oryginalnych tonerów.

Kolejną istotna funkcja jest wielkość wydruku- przy zakupie kserokopiarki należy spojrzeć na jej zastosowanie w perspektywie kilku następnych lat. Jeśli mamy w głowie plany dotyczące jej zastosowania i być może pojawi się konieczność wydruków wielkoformatowych lepiej od razu zdecydować się na sprzęt z taka funkcję niż za dwa lata kupować zupełnie nowy. Generalnie producenci kserokopiarek nie ścigają się w wymyślaniu nowych funkcjonalności aż tak jak np. producenci telefonów komórkowych, więc kupując sprzęt z pewnością będzie on służył nam przez lata.

Warto także zaglądnąć na strony internetowe producentów, aby dowiedzieć się jak została zdefiniowana żywotność sprzętu. Większość producentów podaje taką informację. Możemy także zapytać o nią sprzedawcę lub przedstawiciela handlowego danej marki.
Oczywiście cena jest zawsze wprost proporcjonalna do czasu określonego przez producenta jako ten, przez który sprzęt powinien nas nie zawieźć. W przypadku kserokopiarek nie warto wybierać tanich zamienników, ani podczas samego wyboru, ani podczas użytkowania sprzętu, ponieważ zdecydowanie skraca to ich życie i ostatecznie wiąże się dla nas z dużo większym kosztem wymiany części lub zakupu nowego urządzenia.

Jak nie dać się oszukać?

Z pewnością warto korzystać z autoryzowanych serwisów i nie dajmy wmówić sobie, że firma, która serwisuje Canona wie wszystko o Konica Minolta i odwrotnie.
Jeśli ktoś jest specjalista od wszystkiego to prawdopodobnie od niczego.

Rozeznanie rynku, zapoznanie się ze stronami producentów, znalezienie kompleksowej firmy, która znajduje się sprzedażą, serwisem, naprawą oraz utylizacją kserokopiarek np. firma FixandPrint w Warszawie.

W przypadku takiej firmy działającej kompleksowo wiemy, że nie sprzedadzą nam słabego sprzętu, ponieważ sami go potem serwisują, więc po pierwsze utrudniliby zdecydowanie życie sobie, a po drugie wzywanie do ciągłego serwisu działa jak najlepsza antyreklama na świecie.

Zastosowanie się do powyższych rad będzie kluczem to znalezienia dla nas kserokopiarki, która służyć nam będzie przez długi czas.

Przede wszystkim pamiętajmy, że dobry sprzęt to inwestycja, która będzie nam się opłacać, i której nie pożałujemy.

0.00 avg. rating (0% score) – 0 votes

Skomentuj »